Biuro sprzedaży to wizytówka firmy. Taka idea towarzyszyła architektce Pauli przez cały proces projektowy. Zabieramy Was do wyjątkowego miejsca przy al. Jana Pawła II 29 w Warszawie, które mieliśmy przyjemność zaprojektować. Dla naszego Partnera Matexi Polska stworzyliśmy przestrzeń, która pokazuje jak obecnie zaciera się granica pomiędzy projektowaniem mieszkań i przestrzeni biurowych.
Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych Partnerów biznesowych i oferujemy wykończenie biur sprzedaży z zachowaniem najwyższej jakości obsługi, dzięki specjalnemu działowi projektowemu dla współpracy deweloperskiej. Architektka Paula, która posiada długoletnie doświadczenie w pracy przy projektowaniu przestrzeni publicznych, stworzyła wyjątkowy projekt, który udowadnia, że design i indywidualne podejście do projektu zaczyna się już na początku przygody z kupnem oraz wykończeniem mieszkania. Zapytaliśmy Paulę o kilka najważniejszych kwestii przy projekcie biura sprzedaży Matexi Polska.
Jakie były oczekiwania inwestora co do układu funkcjonalnego i stylu w jakim zaprojektowane zostało biuro?
Inwestor oczekiwał podziału powierzchni na przestrzeń do obsługi klientów oraz miejsca do bardziej kameralnych spotkań w salach konferencyjnych. W biurze znajdują się także pomieszczenia dostępne tylko dla pracowników jak np. hot desk, call center przetsronna kuchnia oraz pomieszczenie gospodarcze. Inwestor dużą uwagę również poświęcił strefie wejścia, gdzie klient może w komfortowym miejscu zaczekać na obsługę. Znajdują się tam wygodne meble wypoczynkowe, dużo zieleni i efektownych kompozycji sufitowych oraz kącik dla najmłodszych.
Jakie elementy zastosowałaś dla komfortu pracy?
Naczelnym oczekiwaniem pracowników był komfort pracy uwarunkowany kameralnym charakterem stanowiska pracy. W tym celu pomiędzy biurkami zastosowałam przegrody ażurowe z roślinnymi kompozycjami, a także ecophony poprawiające akustykę/wyciszanie zewnętrznych dźwięków danego obszaru. Istotny jest także kolor szałwii, wg psychologii koloru jest to kolor, który poprawia samopoczucie i wydajność osób przebywających w jego otoczeniu.
Jaką rolę odgrywają w projekcie poszczególne strefy i jaki wpływ mają na pracę z klientem w biurze?
Istotne było dla mnie to aby strefy były czytelne – to poprawia komunikację zarówno dla klientów jak i pracowników. Tak więc intuicyjnie klient wchodząc do biura widzi ciąg komunikacyjny prowadzący do biurek, gdzie ma miejsce obsługa klienta, dzięki zastosowaniu innego materiału na podłodze niż w pozostałej części powierzchni (w tym wypadku płytek). Stefa wejścia również nie jest bez znaczenia –dbałość o detal i design (sztukaterie, rośliny, oprawy oświetleniowe) - jest to wizytówka firmy.
Czy sam układ lokalu dał więcej możliwości aranżacyjnych?
Nie, lokal był wcześniej sklepem spożywczym co znacznie utrudniało prace projektowe – należało uwzględnić instalacje istniejące, projektowane oraz szereg konsekwencji, które przekładają się na możliwości projektowe. Ponad to projekt zakładał wiele wyburzeń dla nowego podziału lokalu co stanowiło dodatkowe wyzwanie i wymagało ogromnej wyobraźni.
Jakie materiały wykorzystałaś w projekcie i dlaczego?
Zaczynając od kolorów bazę stanowi biel – zawsze dodaje lekkości i czystości przestrzeni, jednocześnie stanowiąc idealną bazę do uzupełniania projektu o kolejne kolory i faktury. Kolorem akcentowym jest kolor szałwii z wyżej wspomnianych przyczyn w psychologii koloru, uważam także, że ten kolor mimo, że obecnie jest mocno osadzony w trendach zagości w aranżacjach na znacznie dłużej.
Ten kolor wzbogaciłam o kształt – zaoblenia zostały wykonane z listew Orac Decor. Aby przestrzeń wpisać w obecne trendy zastosowałam płytki imitujące kolorowe lastryko marki Tubądzin połączone z podłogą winylową doskonale nadającą się do przestrzeni publicznych. Przegrody ażurowe i dekory ścienne wykonane są z płyt Egger, które doskonale oddają ciepło drewna. Ciekawe jest także obalenie mitu sufitu ażurowego, jako typowo industrialnego elementu. Przez zastosowanie w białym kolorze wydaje mi się, że został bardzo ocieplony i kojarzy się raczej z udomowieniem niż surową przestrzenią. Finalnym sznytem jest oczywiście roślinność, która doskonale przypomina żywe kwiaty, jednak z uwagi na specyfikę powierzchni nie mogła być naturalna. Roślinność od marki Green Desginers nie wymaga pielęgnacji oraz ma właściwości antystatyczne, co znacznie poprawia komfort utrzymania przestrzeni w czystości.
Zapraszamy do odwiedzenia nowego biura sprzedaży Matexi Polska!